1 Aralık 2015 Salı

Yatak Başlığı Yapımı



                                                    
                                     MALZEMELER:
       Kalın kontraplak, orta kalınlıkta sünger, elyaf, kapsül (benimkiler düğme şeklindeydi çakmalı değil ), zımba tabancası, matkap, aktivatörlü yapıştırıcı, döşeme ipi, yatağa göre bir bağlantı aksesuarı.

                                        YAPILIŞI
        İlk önce kontraplağı yatağıma göre ölçü alarak kestim. Arka kısmına kapsülleri koyacağım yerleri ayarlayarak matkapla deldikler açtım. Daha sonra yapıştırıcı sürüp ona uygun olarak kestiğim süngeri üstüne yapıştırdım. Elyafı da düzgün bir şekilde üstüne serip arkadan her kenarını köşesini zımbaladım.
         Kumaşı üstüne direk kaplamadım. Öyle yapmasaydım kapsülün oluşturduğu çukurlar bu kadar gösterişli durmazdı. Ortadan başlayıp kapsüllerle tuttura tuttura kenarlara ilerledim. Açtığım deliklerden geçirdiğim ipi ön tarafta kapsülden geçirerek tekrar aynı delikten çıkararak araya pamuk koyup düğüm attım. Tabii bu sırada babam da düğmeden bastırarak yardım etti ki iyice çukur olsun Bu işlemi her delik için ayrı ayrı yaptım en sonunda kumaşın kenarlarını köşelerini arkada zımbaladım. Yatak başının arkasındaki kötü görüntüyü tela astar ile kapattım, zımbalayarak. Yatağıma göre bir bağlantı aksesuarı alıp yatağıma monte ettim.


Sünger ve üstüne elyaf kaplanmış hali.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder