1 Aralık 2015 Salı

Kahverengi Rugan Çanta Yapımı



erhaba :)  Bu hafta 3 günlük tatilimiz vardı. Ben de bu üç günümü çanta yapmaya ayırdım. Yapım aşamalarını fotoğraflarını cep telefonu ile çekmek zorunda kaldım. Detaylı çektim ama.Bu sefer fermuar kısmının yapımını detaylı bir şekilde çektim.Çanta saplarını,astarını,fermuar kısmını, fitillerini ve fitilleri çanta büyük parçasına dikme işini  makinede yaptım.Diğer kısımlarını el ile yaptım.  Fermuarı genelde astarı ile birlikte çantaya diktiğimi söylemiştim fakat bu çantanın modelinden dolayı parçaları birleştirmeden fermuar kısmını halletmemin daha doğru olacağını düşündüm. Parçaların ölçülerini ayarlama işinde çok zorlandım.Daha sonra aynı tarz çanta yaparım diye mika ile şablonunu çıkarttım. Çantanın bütün köşelerini yumuşak geçişli yaptım.Dikerken bile acaba bir yanlışlık olmuş mudur diye dikimin sonuna kadar şüphelendim neyse ki cuk oturdu :)  Neyse annem fotoğraf makinemi getirince çantamın bitmiş halini güzel bir şekilde çekebildim. Rugan deri kalın olduğu için içine destek koyma gereği duymadım. Taban kısımına mika koyup perçinledim. Mikanın üstüne çantayı doğrusuna çevirdikten sonra mukavva kesip yapıştırdım. Böylece taban sert oldu ve mika sayesinde mukavvanın keskin kenarları çantada rahatsız edici bir görüntü yaratmadı. Sap kısımını fitilsiz diktim. Fermuar olarak altın rengi metal fermuar kullandım. Sapları çantaya montelemek için altın rengi köşeli metal çerçeve kullandım.Son olarak astarını iç kısmına koyup önceden dikmiş olduğum fermuar kenarlarından el ile diktim. Astar olarak siyah saten astar kullandım. Astarı da çantanın şeklinde diktim bu arada. Bu arada üyelerimden güliz hanım çanta metal aksesuarlarını nasıl kullandığımı sormuştu. Ben de perçin ve kuşgözü metallerinin nasıl kullanılacağını aşağıdaki resimlerin birinde detaylı olarak anlattım. Bu kadar....  Kendinize iyi bakın :))







fermuar dikeceğim yerlerin ölçüsünü aldım. Dikime hazırlamak için kenarlarını içten yapıştırıcı losyon ile yapıştırdım. Deri değil pamuklu bir kumaş olsaydı teğelleme yapardım. Deri de teğelleme olmuyor. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder